Radni Rady Miejskiej w Zelowie podczas sesji w dniu 13 czerwca udzielili Burmistrzowi Zelowa Urszuli Świerczyńskiej absolutorium z wykonania budżetu Gminy Zelów za 2012 rok.
Sprawozdanie z wykonania budżetu pozytywnie zaopiniowała zarówno Regionalna Izba Obrachunkowa, jak i Komisja Rewizyjna Rady Miejskiej w Zelowie. Budżet w 2012 roku był rekordowo wysoki i największy w historii zelowskiego samorządu, zarówno po stronie dochodów jak i wydatków. Na początek 2012 roku dochody zaplanowane w wysokości 50 460 000,00 zł, jednakże w wyniku wprowadzonych zmian w trakcie roku zwiększyły się o kwotę 5 278 341,09 zł, a ich wykonanie ukształtowało się na poziomie 96,56% planu. Z kolei, wydatki na początek 2012 roku zaplanowano na poziomie 56 160 000,00 zł, w tym inwestycyjne w wysokości 20 216 416,74 zł, a po zwiększeniu w trakcie roku, na dzień 31 grudnia 2012 roku wynosiły 64 107 338,41 zł (wykonanie – 90,52%). Zobowiązania Gminy Zelów na koniec ubiegłego roku z tytułu kredytów i pożyczek wynosiły 21 725 688,25 zł, co stanowi 40,71% wykonanych dochodów w 2012 roku. Niewątpliwie, duży wpływ na wzrost wydatków inwestycyjnych miał udział pozyskanych środków unijnych na zadanie „Rozbudowa systemów wodno-kanalizacyjnych w Zelowie i Łobudzicach w gminie Zelów”.
Budżet Gminy Zelów za 2012 rok zamknął się deficytem w wysokości 4 207 379,68 zł oraz wygenerował wolne środki w wysokości 3 222 917,08 zł, które zasiliły budżet Gminy Zelów na 2013 rok.