30 października na terenie Przedszkola Samorządowego nr 1 im. Marii Konopnickiej z oddziałami integracyjnymi w Zelowie odbyła się uroczystość otwarcia ogródka dydaktycznego „Zmysłowy zakątek”. Na tę okoliczność przedszkolaki wystawiły scenkę ekologiczną pt. „Pospieszmy na ratunek”, recytowały wiersze oraz śpiewały piosenki o ogródkach. W obecności dzieci, rodziców i pracowników przedszkola oficjalnego otwarcia dokonała Kierownik Referatu Oświaty, Kultury, Sportu i Zdrowia Urzędu Miejskiego pani Marzanna Socha. Na pamiątkę tego niecodziennego wydarzenia przedszkole otrzymało od Pani Burmistrz Zelowa pięć drzewek.
Ogródek „Zmysłowy zakątek” powstał dzięki dofinansowaniu z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi. W ramach zadania z dziedziny edukacja ekologiczna pn. „Utworzenie ogródków dydaktycznych przy szkołach i przedszkolach”: zaprojektowano ogródek, wykonano prace ogrodniczo-ziemne, utworzono rabatki zmysłów z roślinami o intensywnym zapachu, rabatki z roślinami do próbowania, rabatki z roślinnością o różnorodnej kolorystyce i barwie oraz rabatki z roślinami o zróżnicowanej strukturze. Wykonano dróżkę „bosych stóp” wyłożoną różnymi materiałami o zróżnicowanej fakturze- zakupiono żwirki, korę, a także palisady oraz kostkę w celu wydzielenia kwater na dróżce. Dzięki zaangażowaniu rodziców i dzieci wypełniono kwatery kasztanami i szyszkami.
Ponadto ogródek wyposażono w następujące elementy: 2 gry dydaktyczno– terenowe typu światowid, karmnik, tablicę dydaktyczną, 15 tabliczek do oznaczenia rabatek, tablicę informacyjną.
Powstały ogródek sprawił, że teren wokół przedszkola stał się ładniejszy i ciekawszy. Oprócz walorów estetycznych wzrosła jego wartość kształcąca. Głównym założeniem programu opartego na dydaktycznym ogródku „Zmysłowy zakątek” jest wdrażanie dzieci do obserwacji, eksperymentowania i działania praktycznego za pomocą zmysłów. Zawarte w programie cele dają możliwość rozwijania u dzieci zainteresowań środowiskiem przyrodniczym i człowiekiem jako jego integralną częścią, a co za tym idzie w bezpośredni sposób mają wpływ na kształtowanie się u nich postaw ekologicznych.