Radni Rady Miejskiej w Zelowie jednomyślnie 13 głosami za podjęli uchwałę o udzieleniu Burmistrzowi Zelowa Urszuli Świerczyńskiej absolutorium za rok 2013.
W środę 18 czerwca br. w sali zelowskiego Domu Kultury odbyła się XLVIII sesja Rady Miejskiej w Zelowie. Jednym z głównych tematów omawianych w czasie jej trwania było sprawozdanie z wykonania budżetu za 2013 r. oraz kwestia podjęcia uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Zelowa. Sprawozdanie z wykonania budżetu pozytywnie zaopiniowała zarówno Regionalna Izba Obrachunkowa, jak i komisje Rady Miejskiej w Zelowie. Uchwała podjęta przez Radę Miejską w Zelowie stanowi pełną akceptację Rady dla pracy Burmistrza Zelowa Urszuli Świerczyńskiej.
Budżet za 2013 r. został zrealizowany, a środki zewnętrzne pozyskiwane dla gminy są widoczne w postaci zrealizowanych inwestycji.
Plan wydatków budżetu wykonano w wysokości 62 558 749,84 zł - 94,3 %, z czego wydatki majątkowe – 21 629 492,61 zł, co stanowi, aż 36,68 % całego budżetu.
Plan dochodów został wykonany w kwocie 55 768 191,73 zł, tj. 97,8 %.
Zobowiązania Gminy Zelów na koniec ubiegłego roku z tytułu kredytów i pożyczek wynosiły 23 670 713,25 zł, co stanowi 42,44 % wykonanych dochodów w 2013 roku. Niewątpliwie, duży wpływ na zobowiązania gminy miała realizowana inwestycja pn. „Rozbudowa systemów wodno-kanalizacyjnych w Zelowie i Łobudzicach w gminie Zelów”, gdzie wkład gminy tylko w 2013 roku wynosił prawie 3,5 mln zł.
Budżet Gminy Zelów za 2013 rok zamknął się deficytem w wysokości 3 211 320,68 zł oraz wygenerował wolne środki w wysokości 2 003 121,40 zł, które zasiliły budżet Gminy Zelów na 2014 rok.