Dowód osobisty jest ważny 10 lat od daty jego wydania. Dowód osobisty wydany osobie, która nie ukończyła 18 roku życia, jest ważny 5 lat od daty jego wydania. Natomiast dowód osobisty wydany osobie, która ukończyła 65 rok życia, jest ważny na czas nieoznaczony, jeżeli osoba ta zwróci się o wydanie dowodu osobistego z takim terminem ważności.
Przypominamy jednocześnie, iż dowód osobisty traci ważność również w przypadku zmiany danych, które są na nim uwidocznione (np. w przypadku zmiany nazwiska lub adresu zameldowania). Z wnioskiem o wydanie nowego dowodu osobistego należy się również zwrócić w przypadku utraty dowodu lub jego zniszczenia.
Do wniosku załącza się:
- dwie wyraźne i jednakowe fotografie o wymiarach 35 x 45 mm, odzwierciedlające aktualny wizerunek osoby, której wniosek dotyczy, przedstawiające tę osobę bez nakrycia głowy i okularów z ciemnymi szkłami w taki sposób, aby ukazywały głowę w pozycji lewego półprofilu
i z widocznym lewym uchem, z zachowaniem równomiernego oświetlenia twarzy;
- odpis skrócony aktu urodzenia - w przypadku osób, które nie zawarły małżeństwa (dotyczy osób, które ubiegają się o wydanie dowodu osobistego po raz pierwszy);
- odpis skrócony aktu małżeństwa.
Odpisów skróconych aktu urodzenia lub małżeństwa nie przedkłada się, jeżeli zostały sporządzone w Urzędzie Stanu Cywilnego w Zelowie, lub jeżeli dokumenty te znajdują się już w dokumentacji dowodowej.
Dowody osobiste wydawane są bezpłatnie!