W tym roku po raz dziesiąty już w Szkole Podstawowej nr 2 w Zelowie odbył się Szkolny Dzień Integracji. Po raz pierwszy miejscem wydarzenia była nowo wybudowana sala gimnastyczna. W uroczystości udział wzięli zaproszeni goście: Burmistrz Zelowa Urszula Świerczyńska, Sekretarz Miasta Agnieszka Mysłowska, Dyrektor Przedszkola Samorządowego nr 1 z oddziałami integracyjnymi w Zelowie Monika Laskowska, przedstawiciel Stowarzyszenia Przyjaciół Osób Niepełnosprawnych w Zelowie i zarazem wieloletni przyjaciel szkoły Anna Nowak oraz Dyrektor Szkoły Podstawowej w Wygiełzowie Mariola Głowacka. Na uroczystość zostali również zaproszeni członkowie Stowarzyszenia Przyjaciół Osób Niepełnosprawnych w Zelowie. W tym roku Dzień Integracji przebiegał pod hasłem „W smerfnym świecie”. Dlaczego Smerfy…? Smerfy są niebieskie, a właśnie niebieski kolor symbolizuje autyzm, który był tematem warsztatów. Świat dzieci z autyzmem jest jak puzzle.
Tradycyjnie podczas krótkiej części oficjalnej do grona „Przyjaciół Integracji” dołączyli: Małgorzata Gajda - Kierownik Referatu Oświaty, Kultury, Sportu i Zdrowia Urzędu Miejskiego w Zelowie, Małgorzata Kałuża – przedstawiciel rodziców ze Szkoły Podstawowej nr 2, Magdalena Pacholec - stażystka szkoły. Uczestnicy Szkolnego Dnia Integracji wraz z zaproszonymi gośćmi obejrzeli przygotowane przez uczniów szkoły wzruszające przedstawienie pt: „"Czy i ty spotkałeś brzydkie kaczątko?”, w którym poruszono bardzo ważne problemy związane z niepełnosprawnością, akceptacją inności i tolerancją.
Po części oficjalnej rozpoczęła się wspaniała zabawa i nauka, w której oprócz uczniów szkoły udział wzięła m.in. grupa przedszkolaków z Przedszkola Samorządowego nr 1 z oddziałami integracyjnymi w Zelowie, uczniowie ze Szkoły Podstawowej w Łobudzicach. Dla dzieci z klas 0-III szkoła zamieniła się w wesoły, kolorowy plac zabaw, na którym dzieci uczyły się i bawiły na stacjach: bajkowej, muzycznej, gier i zabaw, plastycznej oraz piękności. Natomiast uczniowie klas IV-VII uczestniczyli w trzech warsztatach dotyczących integracji i autyzmu.
Na pierwszych warsztatach uczniowie obejrzeli filmy, dzięki którym została im przybliżona tematyka autyzmu. Na warsztacie doświadczalno – dyskusyjnym uczniowie poszerzyli wiedzę na temat różnych niepełnosprawności, mieli możliwość wyrażenia swoich opinii i poglądów oraz prowadzili dyskusję w małych grupach. Uczestnicy warsztatów plastycznych wykonali okazały parasol techniką origami. Podsumowaniem imprezy była prezentacja wykonanych prac oraz ognisko z kiełbaskami i słodycze.