Zaproszenie na VIII sesję Rady Miejskiej w Zelowie

Wersja do wydrukuWersja PDF

Przewodniczący Rady Miejskiej w Zelowie Sylwester Drozdowski zaprasza na VIII sesję Rady Miejskiej w Zelowie, która odbędzie się w dniu 30 maja 2019 roku o godz. 13.00 w Domu Kultury w Zelowie, ul. Kościuszki 74, z następującym porządkiem obrad:

Proponowany porządek obrad:

  1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.
  2. Przedstawienie porządku obrad.
  3. Przyjęcie protokołu z obrad poprzedniej sesji.
  4. Przedstawienie "Raportu o stanie Gminy Zelów za 2018 rok".
  5. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej na lata 2019 – 2029.
  6. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany w budżecie Gminy Zelów na 2019 r.
  7. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr VI/49/2019 Rady Miejskiej w Zelowie z dnia 28 marca 2019 roku w sprawie udzielenia pomocy finansowej dla Powiatu Bełchatowskiego na realizację zadania pn. "Przebudowa drogi powiatowej Nr 1922E w zakresie budowy chodnika na odcinku od Miasta Zelowa do miejscowości Pożdżenice – Etap I i II".
  8. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr VI/53/2019 Rady Miejskiej w Zelowie z dnia 28 marca 2019 r. w sprawie przyjęcia zasad dotyczących gospodarowania świetlicą wiejską w Ignacowie.
  9. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie ustalenia wzoru wniosku o wypłatę dodatku energetycznego.
  10. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie powołania zespołu ds. zaopiniowania kandydatów na ławników.
  11. Wolne wnioski i informacje.
  12. Zakończenie sesji.

VIII sesja Rady Gminy Zelów i raport o stanie gminy

Przewodniczący Rady Miejskiej w Zelowie informuje, że najbliższa sesja odbędzie się
30 maja br. o godzinie 13.00 w Domu Kultury w Zelowie.

Porządek sesji najbliższej sesji przewiduje przedstawienie „Raportu o stanie Gminy Zelów za 2018 rok”.

Porządek obrad powyżej.  

Zgodnie z art. 28aa ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2019 r., poz. 506) Burmistrz Zelowa, w terminie do dnia 31 maja 2019 roku przedstawia Radzie Miejskiej w Zelowie "Raport o stanie Gminy Zelów za rok 2018".

Raport obejmuje podsumowanie działalności Burmistrza w roku poprzednim.

Rada Miejska rozpatrzy raport podczas sesji w miesiącu czerwcu br. na której podejmowana będzie uchwała Rady Miejskiej w Zelowie w sprawie absolutorium.  
Raport rozpatrywany jest w pierwszej kolejności. (art. 28aa ust. 4 ustawy o samorządzie gminnym).

Nad przedstawionym raportem przeprowadzana jest debata. W debacie nad „Raportem
o stanie Gminy Zelów za 2018 rok” zabierają głos radni oraz mieszkańcy gminy.

Mieszkaniec, który chciałby zabrać głos w debacie zobowiązany jest złożyć pisemne zgłoszenie, poparte podpisami co najmniej 20 osób, do Przewodniczącego Rady Miejskiej w Zelowie. Zgodnie z ust. 8 art. 28 aa ustawy o samorządzie gminnym „Zgłoszenie składa się najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień, na który zwołana została sesja, podczas której ma być przedstawiany raport o stanie gminy. Mieszkańcy są dopuszczani do głosu według kolejności otrzymania przez przewodniczącego rady zgłoszenia.”

O terminie sesji czerwcowej będziemy informować na stronie www.zelow.pl w aktualnościach.

 

Klauzula informacyjna 

- nagrywanie dźwięku i obrazu z przebiegu sesji 

Rady Miejskiej w Zelowie

 

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i

Rady (UE) 2016/679 - o ochronie danych z dnia 27 kwietnia 2016 r., tzw. "RODO"

właściciel urządzenia nagrywającego do obsługi Rady Miejskiej w Zelowie informuje, że:

 

1)       administratorem Pana/Pani danych osobowych jest Gmina Zelów z siedzibą w Urzędzie Miejskim w Zelowie przy ul. Żeromskiego 23, 97-425 Zelów, której przedstawicielem jest Burmistrz Zelowa.

2)      z inspektorem ochrony danych osobowych w Urzędzie Miejskim w Zelowie można kontaktować się poprzez e-mail: iod@zelow.pl

3)       Pana/Pani dane osobowe w postaci barwy głosu i przekazanych przy jego użyciu danych oraz wizerunku Pana/Pani osoby zarejestrowanego przez urządzenie nagrywające tj. mikrofon i kamerę podłączoną do systemu obsługi Rady Miejskiej, - przetwarzane są w celu realizacji przez Gminę jej zadań, a podstawą prawną ich przetwarzania bez Pana/Pani odrębnej zgody jest art. 6 ust 1 pkt c) RODO, co oznacza, że przetwarzanie Pana/Pani danych jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego wynikającego z ustawy z dnia 8 marca 1990 r., o samorządzie gminnym, a dotyczącego jawności działalności organów gminy w tym transmisji i utrwalania obrad z sesji Rady Miejskiej, w szczególności prawo obywateli do uzyskiwania informacji, wstępu na sesje Rady Miejskiej, a także dostępu do dokumentów wynikających z wykonywania zadań publicznych, w tym protokołów posiedzeń organów gminy. Udział w obradach sesji Rady Miejskiej jest dobrowolny.

4)       odbiorcą Pana/Pani danych osobowych mogą być podmioty uprawnione na podstawie przepisów prawa oraz podmioty realizujące zadania publiczne na podstawie odrębnej umowy powierzenia danych oraz osoby trzecie w związku z tym, iż nagranie stanowi informację publiczną w rozumieniu ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej i jest udostępnianie na stronie Biuletynu Informacji Publicznej oraz stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Zelowie.

5)       Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej z zastrzeżeniem, że odbiorcami danych audiowizualnych udostępnianych w drodze transmisji w Internecie mogą być podmioty o których mowa wyżej.

6)       Pana/Pani dane osobowe będą przechowywane przez okres wymagany do realizacji obowiązku ustawowego, a wskazany przez odrębne przepisy prawa odnoszące się do archiwizacji dokumentów w organach administracji publicznej.

7)       posiada Pan/Pani prawo dostępu do nagrania oraz prawo do jego usunięcia (anonimizacji) w tej części nagrania dźwięku lub obrazu, która ujawnia Pana/Pani dane, a które nie stanowią informacji publicznej w rozumieniu ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, a które zostały przekazane dobrowolnie np. poprzez czynny udział Pana/Pani osoby w obradach sesji Rady Miejskiej. Prawo do sprzeciwu, ograniczenia lub przeniesienia danych osobowych w postaci nagrania Pana/Pani barwy głosu i przekazanych przy jego użyciu danych lub obrazu Pana/Pani wizerunku nie ma w tym przypadku zastosowania.

8)       Jeżeli przetwarzanie danych odbywa się wyłącznie na podstawie zgody - posiada Pan/Pani prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem;

9)       ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r..

10)   podanie przez Pana/Panią danych osobowych w postaci barwy głosu i przekazanych przy jego użyciu danych jest dobrowolne (np. zabranie głosu na sesji Rady Miejskiej), a nagrywanie sesji Rady Miejskiej nie ma wpływu na realizację przez Pana/Panią praw związanych z uczestnictwem na sesji Rady Miejskiej (np. możliwość zgłoszenia interpelacji na piśmie). Utrwalenie wizerunku Pana/Pani osoby za pomocą kamery i jego transmisja w Internecie jest obowiązkiem ustawowym Gminy. W przypadku potrzeby skorzystania z przysługujących Panu/Pani praw należy zwrócić się bezpośrednio do Administratora nagrania tj. Gminy Zelów.

11)   Pani/Pana dane co do zasady nie będą przetwarzane w celu podejmowania zautomatyzowanej decyzji i nie będą przetwarzane w celu profilowania.