Sprawdź termin ważności swojego dowodu osobistego!

Wersja do wydrukuWersja PDF

Dowód osobisty jest ważny 10 lat od daty jego wydania. Dowód osobisty wydany osobie, która nie ukończyła 18 roku życia, jest ważny 5 lat od daty jego wydania. Natomiast dowód osobisty wydany osobie, która ukończyła 65 rok życia, jest ważny na czas nieoznaczony, jeżeli osoba ta zwróci się o wydanie dowodu osobistego z takim terminem ważności.

Przypominamy jednocześnie, iż  dowód osobisty traci ważność również w przypadku zmiany danych, które są na nim uwidocznione (np. w przypadku zmiany nazwiska lub adresu zameldowania). Z wnioskiem o wydanie nowego dowodu osobistego należy się również zwrócić w przypadku utraty dowodu lub jego zniszczenia.

Do wniosku załącza się:

- dwie wyraźne i jednakowe fotografie o wymiarach 35 x 45 mm, odzwierciedlające aktualny wizerunek osoby, której wniosek dotyczy, przedstawiające tę osobę bez nakrycia głowy i okularów z ciemnymi szkłami w taki sposób, aby ukazywały głowę w pozycji lewego półprofilu
i z widocznym lewym uchem, z zachowaniem równomiernego oświetlenia twarzy;

- odpis skrócony aktu urodzenia - w przypadku osób, które nie zawarły małżeństwa (dotyczy osób, które ubiegają  się o wydanie dowodu osobistego po raz pierwszy);

- odpis skrócony aktu małżeństwa.

Odpisów skróconych aktu urodzenia lub małżeństwa nie przedkłada się, jeżeli zostały sporządzone w Urzędzie Stanu Cywilnego w Zelowie, lub jeżeli dokumenty te znajdują się już w dokumentacji dowodowej.

Dowody osobiste wydawane są bezpłatnie!