Informujemy, że postępowanie rekrutacyjne i postępowanie uzupełniające do klas pierwszych szkół podstawowych prowadzonych przez Gminę Zelów na rok szkolny 2017/2018 odbywa się w terminach określonych w Zarządzeniu nr 13.2017 Burmistrza Zelowa z dnia 8 lutego 2017 r. W postępowaniu rekrutacyjnym i postępowaniu uzupełniającym będą brane pod uwagę kryteria określone w Uchwale Nr XXIII/235/2017 Rady Miejskiej w Zelowie z dnia 9 lutego 2017 r.
Dziecko w wieku 7 lat jest obowiązane rozpocząć obowiązek szkolny w pierwszej klasie szkoły podstawowej. Dzieci spełniające ten obowiązek przyjmowane są do szkoły podstawowej z obwodu w pierwszej kolejności.
Natomiast w przypadku kandydatów zamieszkałych poza obwodem szkoły, jeżeli publiczna szkoła podstawowa nadal dysponuje wolnymi miejscami w postępowaniu rekrutacyjnym brane są pod uwagę kryteria określone przez Radę Miejską w Zelowie:
1) Rodzeństwo kandydata spełnia obowiązek szkolny w tej samej szkole - 3 punkty.
2) Miejsce pracy co najmniej jednego z rodziców (opiekunów prawnych) znajduje się
w obwodzie szkoły - 2 punkty.
3) Krewni dziecka tj. babcia, dziadek wspierający rodziców (opiekunów prawnych)
w zapewnieniu mu należytej opieki zamieszkują w obwodzie szkoły - 2 punkty.
Dokumenty niezbędne do potwierdzenia spełnienia kryteriów:
1. Rodzeństwo kandydata spełnia obowiązek szkolny w tej samej szkole - Kryterium weryfikowane przez dyrektora szkoły.
2. Miejsce pracy co najmniej jednego z rodziców (opiekunów prawnych) znajduje się w obwodzie szkoły - Poświadczenie zatrudnienie z zakładu pracy (od każdego z rodziców), w przypadku samozatrudnienia aktualny wpis do działalności gospodarczej lub poświadczenie rozliczania się z Urzędem Skarbowym bądź ZUS-em, itp.
3. Krewni dziecka (babcia, dziadek) wspierający rodziców (opiekunów prawnych) w zapewnieniu mu należytej opieki zamieszkują w obwodzie szkoły - Oświadczenie rodzica/prawnego opiekuna o zamieszkiwaniu w obwodzie szkoły krewnych dziecka (babcia, dziadek) wspierający rodziców (opiekunów prawnych) w zapewnieniu dziecku należytej opieki.
Dokumenty składane są w oryginale, notarialnie poświadczonej kopii albo urzędowo poświadczonego zgodnie z art. 76a § 1 Kodeksu postępowania administracyjnego odpisu lub wyciągu z dokumentu lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez rodzica kandydata.
Załącznik: