Szanowni Mieszkańcy Gminy Zelów,
Od 24 kwietnia na terenie naszej gminy dystrybuowane są druki deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, przyjętej Uchwałą Nr XXXVII/297/2013 Rady Miejskiej w Zelowie. Złożenie deklaracji przez mieszkańców Gminy Zelów jest obowiązkowe, a zarazem niezbędne do wdrożenia nowego systemu gospodarowania odpadami, który ruszy z dniem 1 lipca 2013 roku.
Wszyscy właściciele lub zarządcy nieruchomości, w terminie do 15 maja br., zobowiązani są do wypełnienia i doręczenia do Urzędu Miejskiego w Zelowie deklaracji.
W deklaracji należy podać ilość osób faktycznie zamieszkujących nieruchomość oraz wybrać sposób zbierania odpadów – selektywny lub nieselektywny, od którego uzależniona jest wysokość ponoszonej opłaty. W przypadku różnicy w ilości osób zameldowanych i zamieszkujących nieruchomość należy złożyć oświadczenie dotyczące, np. uczących się dzieci, osób zamieszkujących za granicą lub poza nieruchomością.
Jeżeli właściciel posiada więcej niż jedną nieruchomość, na której powstają odpady komunalne na terenie naszej gminy, jest zobowiązany do wypełnienia osobnej deklaracji dla każdej z tych nieruchomości. W przypadku nieruchomości zabudowanych budynkami wielolokalowymi lub blokami, deklarację będzie składał zarządca nieruchomości lub zarząd wspólnoty.
Druki deklaracji będą dostarczone do Państwa domów przez sołtysów lub gońców Urzędu Miejskiego. Deklaracje również pobrać na stronie internetowej gminy www.zelow.pl w zakładce "gospodarka odpadami". Można tam również zapoznać się ze wzorem wypełnienia deklaracji oraz uchwałami regulującymi gospodarkę odpadami komunalnymi w naszej gminie.