SZKOŁA BEZ BARIER
Urząd Miejski w Zelowie realizuje projekt pt. Szkoła bez barier współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach projektów pn. „Indywidualizacja nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkół podstawowych” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Działanie 9.1 Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty, Poddziałanie 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych. Kwota dofinansowania wynosi 219 190,50 PLN. Projekt realizowany jest od września 2012 roku do czerwca 2013 roku.
Celem głównym projektu jest wyeliminowanie zidentyfikowanych barier u dzieci oraz rozszerzanie umiejętności u uczniów szczególnie uzdolnionych w kontekście dalszego procesu edukacji poprzez indywidualizację procesu kształcenia dzieci z klas I-III przez okres 1 roku szkolnego w gminie Zelów.
Cele szczegółowe realizowanego projektu to:
Grupę docelową stanowią dzieci klas I-III 5 szkół podstawowych w gminie Zelów - 237 uczniów, które zostały zdiagnozowane we wrześniu 2011 r. Diagnoza obejmowała obserwacje uczniów klas I-III na zajęciach dydaktycznych oraz pozalekcyjnych, wycieczkach, uroczystościach szkolnych, w czasie przerw. Ponadto badania objęły również analizę osiągnięć uczniów oraz rozmowy z uczniami i ich rodzicami.
Działania realizowane w ramach projektu to:
Oddziaływanie projektu:
Realizacja projektu ukierunkowana jest na indywidualną pracę z dzieckiem, co wpisuje się w określony dla Priorytetu IX cel szczegółowy, czyli wyrównywanie dysproporcji edukacyjnych w trakcie procesu kształcenia, począwszy od edukacji wczesnoszkolnej. Jednocześnie projekt systemowy przyczyni się do wyrównania szans edukacyjnych uczniów zagrożonych pogłębianiem się deficytów edukacyjnych. Wyrówna to umiejętności i wiedzę dzieci, które z różnych przyczyn mają gorsze wyniki edukacyjne niż ich rówieśnicy. Realizacja projektu ułatwi dzieciom przejście do systemu kształcenia obowiązującego w klasach IV-VI. W wyniki realizacji projektu zostanie nawiązana ścisła współpraca z rodzicami dzieci objętych wsparciem.